Тернопіль, бульв. Шевченка, 9
Офіс 21, 22
TBSchool@tneu.edu.ua
+38 097 093-66-24
  Skype: TBS

Що може дати бізнес-школа молодим людям?

Що може дати бізнес-школа молодим людям?
автор

Нині в світі прослідковують тренд зменшення середнього віку аудиторії бізнес-шкіл. Тернопільська бізнес-школа свідомо орієнтується у своїй освітній пропозиції на проактивну молодь, яка часто не має значного життєвого та бізнес-управлінського досвіду за своїми плечима. Про те, в чому цінність такої пропозиції для учасників програми, про роль бізнес-освіти загалом, та що може дати бізнес-школа молодим людям спілкуємося з засновницями консалтингового проекту Customer Mind, цьогорічними випускницями програми “Бізнес-інновації” Тернопільської бізнес-школи Анжелікою Шмильковою та Христиною Циквас.

– Христино, Анжеліко, минає півроку, як Ви завершили навчання у бізнес-школі. Чим живете зараз?
– Христина: бізнес-школу закінчили, але навчання триває й досі, щоправда тепер на власному досвіді в спільному проекті Customer Mind. Ще під час навчання в TBS з’явилося розуміння того, що кожна невирішена проблема – це бізнес-ідея. У процесі роботи над кожним новим навчальним проектом формувався характер підприємця і бажання брати на себе відповідальність за можливе вирішення проблем, за досягнення особистих цілей та самореалізацію. Досвід роботи як найманих працівників посилював таке бажання, і ще наприкінці навчання ми прийняли рішення започаткувати власний бізнес-проект із надання маркетингових послуг.

– Розкажіть, будь ласка, трішки більше про Вашу власну справу і як виникла ідея.
– Анжеліка: ми спеціалізуємося на наданні маркетингових послуг у сегменті малого та середнього бізнесу, просуваючи ідею вивчення клієнтського досвіду для прийняття управлінських рішень. Більшість компаній діють інтуїтивно в аспекті визначення цільової аудиторії, орієнтуючись скоріше на уявний портрет споживача, а не реальний, при цьому використовуючи трендові методи просування, які не завжди є обгрунтованими у конкретних бізнес-ситуаціях. Це не призводить до бажаних фінансових результатів через фактичне “зливання” бюджету. Тому наша пропозиція включає розробку простої логічної схеми комунікації зі споживачами на основі вивчення реального клієнта, досвіду який він отримує в процесі взаємодії з компанією, тим самим оптимізовуючи витрати на маркетинг.

– Беручи до уваги вже здобутий досвід, чому проблема неефективних маркетингових рішень постає в компаніях, і чи завжди Ваші потенційні клієнти усвідомлюють її?

– Христина: передусім через те, що не має базового розуміння поняття “маркетинг”, яке ще й спотворюється крізь призму трендів. Сфокусованість компаній залишається на продукті, а не на клієнті, і маркетинг часто зводиться до збуту, тоді як одна з ключових функцій маркетолога – вивчення ринку – ігнорується. Немає чіткого усвідомлення прямолінійної залежності між маркетинговими рішеннями та фінансовими результатами компанії.

– Анжеліка: існує нестача кваліфікованих маркетологів або ж ігнорування значимості посади маркетолога в компанії, що не дає можливості останньому бути почутим. На нашу думку, однією з причин є те, що власники чи очільники компаній часто не мають спеціальної бізнес-освіти і діють як організатори чи контролери, а не професійні менеджери. Сьогодні найуспішніші компанії – це компанії, які постійно навчаються, а керівники яких розвиваються.

– Яка роль бізнес-освіти в Україні, на Вашу думку?

– Христина: на щастя, розвиток бізнес-освіти в Україні, на відміну від академічної вищої освіти, почав набирати обертів, досягаючи рівня, що відповідає світовими стандартам в цій сфері. Це однозначно позитивний тренд, бо він змінює бізнес-середовище. Якщо раніше усі дивились на бізнес, як на закриту завісою таємниці систему, де є державні чиновники- бізнесмени з необмеженим доступом до ресурсів, вихідці з 90-их та бізнес типу “купи-продай”, то тепер все різко змінюється. Люди готові створювати та навчатись якісно новим підходам до ведення бізнесу, в основі яких лежить не лише значення грошей, але цінності, місія та візія компанії. Саме тому з’являється багато доступних програм для молодих спеціалістів та підприємців. І це не може не тішити, бо тепер людина з ідеєю обирає з широкого спектру якісної освіти.

– Анжеліка: не дуже хочу торкатись політики, але як на мене, бізнес-освіта допомагає не лише окремим особистостям реалізувати власний потенціал, а й відіграє велику роль в протидії такому явищу, як трудова еміграція в Україні, особливо серед молоді. Традиційна освіта спрямована на “вирощування” працівників, які після закінчення університетів зустрічаються з реальністю, що ніби говорить: “тобі тут не раді, хочеш, щоб тебе оцінили – прямуй за кордон”. Бізнес-освіта, своєю чергою, ніби розкриває очі на можливості та перспективи тут і зараз, допомагає розвиватися тим, хто не хоче чекати, коли абстрактні “вони” щось змінять, а самі розпочинають ці зміни.

– Ви свого часу надали перевагу продовжити навчання в магістратурі на бізнес-освітній програмі. В чому для Вас стала корисною бізнес-освіта?

– Христина: це можливість “доторкнутися” до справжнього підприємця та управлінця. По суті жодна інша площадка не може дати це відчуття в такій мірі і такого характеру. Тривале “живе” спілкування, навчання через досвід реальної людини давали унікальну нагоду ставати частиною авторитетної спільноти та формувати мережу корисних контактів. Я росла та самостверджувалася завдяки спілкуванню з успішними людьми без ієрархії у взаємодії, відчуваючи доброзичливість викладача як партнера чи досвідченішого наставника.

– Анжеліка: навчання в бізнес-школі особливо вплинуло на розвиток моєї здатності думати самостійно. У викладі матеріалу не було абсолютного нав’язування, що є правильним, а що ні. Більше того, часто провокативно сприймалися зовсім різні погляди спікерів, що спонукало до необхідності вибудовувати свою власну систему переконань. Цей навик критичного мислення є просто незамінним на сьогодні у взаємодії з будь-яким видом інформації у процесі мого подальшого професійного становлення в сфері бізнесу.

– Зараз саме триває час нового набору на молодіжну MBA-програму “Бізнес-інновації” в Тернопільській бізнес-школі. Які ключові аргументи на користь програми Ви могли б назвати як її випускники?

– Христина: передусім не кожна бізнес-школа готова працювати з молодими людьми, які ще не мають значного підприємницького чи менеджерського досвіду. Тому дана програма є певною мірою унікальною, адаптовуючи контент класичних бізнес-освітніх програм для молодих проактивних людей, які бажають побудувати свою власну справу “з нуля”, розвинути започатковані бізнес-проекти в системний бізнес, вдосконалити свої вміння як менеджери.

– Анжеліка: TBS надає можливість стати частинкою настільки унікального та прогресивного освітнього середовища, яке не залишає іншого вибору, як розвиватися та отримувати від цього лише позитивні ефекти. При цьому гнучкість в організації навчального процесу не потребує робити вибір між роботою, бізнесом і навчанням, а дозволяє їх поєднувати і ефективно керувати своїм часом.

– Будучи частиною спільноти TBS, яких людей Ви б хотіли бачити на навчанні? Яку формацію студентів очікуєте зустріти на заняттях?

– Христина: людей з вогнем в очах, людей, які шукають і орієнтуються на високі стандарти. Тих, хто не згоден миритись із мінімумом та посередністю, тих, хто має освіту або практичний досвід, володіють хоча б однією іноземною мовою. Тих, хто цінує культуру та мистецтво, бо для мене дуже важливо розуміти, що ті, хто змінюватиме майбутнє країни розвивають в собі не лише вузьку професійність, а передусім цікаву особистість, що часто відбувається саме через набуття культурного досвіду.

– Анжеліка: відкритих до всього нового, амбіційних, але при тому абсолютно різних особистостей. Маю на увазі, що цікаво було б об’єднати, навіть в межах однієї групи людей різних за віком, освітою та інтересами, так щоб спілкування між собою давало новий досвід та розширювало кругозір кожного.

– Якими будуть Ваші побажання нашим читачам, ймовірно, майбутнім учасникам програми “Бізнес-інновації”?

– Христина: думайте своєю головою і покладайтесь на власну інтуїцію, постійно вчіться і діліться досвідом. Я вірю в те, що чим більше енергії та сил ми вкладаємо в свою справу, і це не залежить від характеру чи масштабу діяльності, тим більше соціальних і матеріальних винагород отримуємо. Життя – це обмін. Бажаю Вам шукати саме своє місце, де ви зможете реалізувати свій потенціал на повну! І не забувайте, що успіх – це дисципліна і системність, поєднана з відданістю справі і постійною професійною допитливістю.

– Анжеліка: не ігноруйте того, що Вам не подобається, але замість того, щоб просто скаржитись і чекати, що хтось на це зверне увагу, подумайте, як можна це виправити, кому ще це рішення допоможе, і які ресурси для цього потрібні. А також не бійтесь задавати питання, розвивайтесь та ризикуйте. Це ті речі, які дають дуже багато енергії.

Share

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Взяти участь

 

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваше Прізвище (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваш телефон (обов'язково)

×